Converse nail design!

Följ mina enkla steg och få naglar redo för en promenix ;)

1. Måla två lager med valfri bas färg. Jag använde ett blått från H&M.
2. Måla nagelspetsen vit och se till att skarven mellan vitt och blått blir RAK och inte böjd som nageln.
3. Ta svart nagellack och måla med smal pensel/ tandpetare, två strecka från nagelfästet ner mot det vita. När strecken närmar sig det vita så "svänger" du av linjen utåt. (se bilden för att förstå)
4. Dutta tre prickar på utsidan av de två strecken, på vardera sida. Det här ska bli fästena för skosnörena.
5. Måla ett smalt rött streck ytterst på nageln. Om möjligt, lämna en svag springa med vitt allra längst ut på nagelspetsen. (Det här steget är inte helt nödvändigt, men converse skor har ofta en sån här rand)
6. Nu ska skorna knytas! Börja nerifrån och dra ett rakt streck mellan de två understa prickarna. Använd gärna vitt nagellack så att det syns bra! Förtsätt sedan och gör som kors eller X mellan prickarna.
7. Måla ett lager överlack/genomskinligt lack! Dina naglar är redo för en promenad i stjärnglanset!

Resultat:

Resultat:
LYCKA TILL NU!
/Kram Jossan! <3

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jäklar Jossan! Du är så himla duktig! Kram <3

2011-11-07 @ 16:29:58
Postat av: linn

fett nice!

2011-12-17 @ 15:09:27
Postat av: sanne

gud så fint <3

2012-01-20 @ 15:55:38
Postat av: ilenna

conversen är hittills min favoritnageldesign! =D dom ska jag absolut testa på nästa gång det är dags att göra om naglarna. (fast jag tror dom måste bli lite längre först :()

2012-02-03 @ 12:29:42
Postat av: Emma ;)

Coola ! ;D <3

Har sett jättemånga göra såna & älskar dom ;D
Och har själv gjort dom 2 gånger... o.O

2012-09-25 @ 17:49:50
URL: http://flisanemmisnaglar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0