Harry Potter theme

Jag blev lite inspirerad av en grej vi ska göra i skolan imorn så jag ville testa att måla harry potter grejer på naglarna! ^^ Men jag hade inte min vanliga kamera som jag brukar använda för att ta kort m när jag målade naglarna så det blir bara resultatbild den här gången.

Du behöver:
Lila, rött, vitt. svart, gult, guld, blått och grått nagellack!

1. Måla 1 nagel lila, 1 vit, 1 gul, 1 svart och 1 blå.
2. På den lila skriver du hp (för harry potter).
3. På den vita gör du så här med svart färg: (Se bild). Innanför de svarta linjerna fyller du i med grått. Måla sedan två ögon m svart färg och dra ner gråa streck från ögonvrån ner till där näbben ska sitta. Näbben gör du som en orange eller gul trekant. Det här Harrys uggla, Hedwig.
4. Den gula nageln ska bli Griffindoors märke. Gör två röda fyrkanter hörn i hörn med varrandra:
5. På den svarta nageln ska du göra en gul blixt, så här:
6. Sist men inte minst, en kvast som harry brukar flyga på. Börja med att göra vita moln i bakgrunden och dra sen ett svart streck tvärs över som blir själva skaftet. Stråna eller vad det heter som är längst ner på kvasten kan du göra m brun, orange eller guld färg. (se bilden).
7. Alla naglar är klara och den sista touchen är ett täckande överlack!
"Vemgardium Leviosa" du har magiska naglar!!!! :D
Lycka till! :D <3

Kommentarer
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Hellooo!!!



Du frågade mig om den greklandsblå färgen. Vi fick den blandad åt oss i färgaffären, så jag tror inte den har något riktigt namn... Men vi kanske har kvar receptet på blandningen nånstans. Hör av mig om vi finner den! :D

2011-12-12 @ 14:45:24
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte ett Griffindors lejon på det. Det är bara Griffindors färger du har där på din nagel.

2012-02-13 @ 17:18:28
Postat av: Anonym

Det är inte ett Griffindor märke du har på din nagel, utan Griffindors färger.

Det blir igen Griffindor märke utan deras lejon!

2012-02-13 @ 17:20:56
Postat av: Ylvali

Wingardium Leviosa*

2013-01-29 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0