Half Moon Nails

Skolan har börjat så här kommer en fin skolstartsdesign! Den här typen av manikyr kallas för "Half Moon Design". Det är ungefär som fransk manikyr fast tvärtom ^^
 
Egentligen behöver du bara två olika färger men jag mixade några olika lack. Dem här använde jag:
Jag började med att måla ett lager med det ljusbruna lacket, och sen ett lager över med ljusrosa. Tillsammans blev det en ljuslila-silvrig-aktig färg! Över det lackade jag med Viva la Vivas "Matte top coat". Det gör så att naglarna får ett matt intryck istället för det vanliga glansiga. Det passar perfekt för den här designen för att skapa kontrast med det silvriga. I nästa steg målade jag en halvmåne med silverlacket längst in på nageln!
Lycka till! :D <3

Kommentarer
Postat av: Marica

Fint! :)

Svar: Tack!
Josefin Jakobik

2012-08-23 @ 21:52:44
URL: http://myhrans.devote.se
Postat av: Anna-Cee

Jag har också gjort en sådan manikyr, de är sjukt snygga! Fina färger du använde. Gå gärna in på min blogg och titta på min variant, det är med ugglor, supersöta!

Svar: Tack! Dina naglar är ju supersnygga! Jag gillar ugglorna! Super söta ju! ^^
Josefin Jakobik

2012-08-23 @ 23:13:49
URL: http://anna-cee.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jättefint! Har du något tips som kan få mig att sluta bita/riva på naglarna? :)

Svar: Du kan försöka belöna dig själv när du inte bitit på naglarna på ett tag. Man får börja med små mål som tex en lektion och så längre och längre tid!! :) Hoppas du lyckas! ^^
Josefin Jakobik

2012-08-24 @ 16:07:41
Postat av: Anonym som älskar dig blogg! <3

Hej, först och främst vill jag säga att jag älskar din blogg! Du gör superfina nagel designer! Men den där menar inget oschysst men det var inte en av dina finaste om man säger så! Men du är duktig det är du!

2012-08-24 @ 18:01:49
Postat av: Hanna

Tack för tipset!

2012-08-24 @ 19:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0