News Paper nails!

Den här coola designen var det en av er läsare som tipsade om, så jag bestämde mig för att prova. Jag titta på en youtube video för att se hur man gör. Den kan ni se här!
Annars kan ni bara följa mina enkla instruktioner och bilder här under! ^^

Vad du behöver:
Helst ska man ha ett ljusgrått nagellack för att det ska se ut som en riktig tidning, men det hade jag inte så jag tog bara en lite mörkare grå/brun färg. 
Du behöver också överlack, 10 urklippta små lappar från en tidning och sist men inte minst; handsprit! Den är för att texten ska fastna på naglarna. Man kan köpa sån vanlig DAX handsprit på apoteken, annars kan man använda något annat alkoholhaltigt som vodka tex.

Då så! Nu kör vi igång!
Gör så här:

Steg 1: Måla alla naglar med grått lack!
Steg 2: Häll upp lite av hanspriten i en liten behållare. Jag tog en äggkopp! :) Doppa sen nageln.
Steg 3: Ta en av tidningslapparna och håll mot nageln i 15 sekunder. Se till att hålla den stilla så att inte texten blir smetig! 
Steg 4: Dra försiktigt av lappen och avsluta med ett överlack. Överlacket är väldigt viktigt för att texten ska stanna kvar på nageln!
Så där ja!
:)
Good luck dudes! ;D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej, jag gorde såna här naglar för jätte länge sen men vi hade inget handsprit så jag tog vodka utan att fråga om jag fick. :)

Svar: haha busigt ^^
Josefin Jakobik

2012-08-12 @ 11:33:29
Postat av: Amanda

De va jag som tipsade!! Visst är de SÅÅÅ coola?!

Svar: Jaa, tack för tipset!! :D
Josefin Jakobik

2012-08-12 @ 11:48:13
URL: http://Amanda-coolt.blogspot.com
Postat av: A.

COOLA!!! Måste testa!!

2012-08-14 @ 09:34:03
Postat av: Hanna

Verkligen super snygga!

2012-08-14 @ 20:09:30
Postat av: Dendärtjejen

Jag får inte texten från tidningen att fastna på nageln utan den fastnar bara runt om på fingret! :( vad för jag för fel??

Svar: Hmm, det borde funka om du använder handsprit! Tryck hårt!! Hoppas det funkar!
Josefin Jakobik

2012-08-20 @ 11:32:07
Postat av: Nageldekor

Super snyggt. Det måste vi prova!
Älskar verkligen din blogg!!!

2012-08-20 @ 13:12:47
URL: http://nageldekor.blogg.se/
Postat av: Amanda

Pressa hårt och i ungefär 1-2 minuter

2012-08-20 @ 19:57:39
URL: http://Amanda-coolt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0