Rosa rosor

Det här är en fin och tjejig design som kan vara lite petig, men ta det som en utmaning! 
Du behöver vitt, ljusrosa, mörkrosa, grönt och mintgrönt nagellack. En smal pensel är bra att avända om du har en!
Här är några av lacken jag använde!
 
Steg 1: Måla varannan nagel mintgrön, och varannan ljusrosa.
Steg 2: Dutta små rosa prickar på de gröna naglarna
Steg 3: Dra smala streck med det vita lacket. Använd gärna pensel om du har för att de ska bli raka och smala!
Steg 4:För att göra rosorna är det bäst att använda en pensel, alternativt en tandpetare eller nål. Häll ut lite av det mörkrosa nagellacket på ett papper och doppa sen penseln. Försök sen att måla ros-mönster runt de ljusrosa prickarna (se bilden)
Steg 5: Om du vill kan du avsluta med några gröna blad emellan rosorna. Gör dem i trekantsformer ut från rosorna. (Jag ser nu att jag glömde göra bland på tummen hehe) ^^
Färdigt!
Lycka till! :) <3
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej!
Villket är ditt favorit märke på bas och topplack? Jag har provat OPI, Seche Vite och Sally Hansen men det kanske finns något bättre:)Och vilket är ditt favorit märke på annat nagellack? Jag gillar OPI och Essie men de är ganska dyra så finns det någon billigare variant som du tycker är bra?:)

Svar: Jag har faktiskt bara provat Depends men den tycker inte är så bra, för den liksom "drar med" lacket under och smetar ut det! Jag får testa något annat märke nästa gång!
Josefin Jakobik

2012-08-15 @ 17:45:08
Postat av: Mathilda

Hej! Vart har du köpt/beställt penseln? 8)

Svar: Jag köpte den på en marknad i Italien, men det finns säkert att beställa på internet!
Josefin Jakobik

2012-08-16 @ 02:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0