Flower Power

Franskmanikyr med det med steget längre! Häng med och följ instruktionerna till skitsnygga naglar!

Du behöver:
Nagelfärgat lack
Vitt lack
Grönt skimmrande nagellack (går bra med anna färg oxå)
Guld lack
Svart lack med smal pensel / tandpetare

1. Börja med ett lager lack som liknar din vanliga nagelfärg. Det är för att lacket ska hålla längre!
2. Måla nageltipparna vita, precis som fransk manikyr!
3. Ta det gröna lacket och gör en blomma med fem blad, gärna lite spetsiga längst ut. Det räcker att göra en på varje ringfingernagel och en på varje tumnagel.
4. Dutta en guldprick i mitten av blomman. Du kan även dra ut en eller två streck av guld utåt från blomman.
5. Fyll i kanterna av blomman med svart. Dutta små svarta prickar i en cirkel runt guldpricken i mitten av blomman. Dra ut en till två svarta streck ut från blomman åvanpå det guldiga. På bladen i blomman kan du måla smala streck. Ett streck på de små bladen och två på de större.
Färdigt!
Good Luck! <3

Kommentarer
Postat av: PSF

Tjao! =^_^=



jag kollade nyss in på din blogg efter att jag hade sett den i FRIDA! Har kollat lite snabbt på dina naglar och de är SUPER SNYGGA!!! jag älskar också naglar & nagellack. Jag skulle vilja ge dig ett tips (om du inte redan vet om dem)

Det finns flera youtubekanaler som har nagellacks videor te.x.

Ihaveacupcake

cutapolish

m. fl.



Ha en bra dag!!!



//PSF

Postat av: Friida

Såg din blogg i FRIDA , så jag kolla in din blogg super fin och jätte fina naglar gillar också att fixa naglarna kolla gärna in min blogg !!

Kram.

2012-01-18 @ 21:26:47
URL: http://kramfriida.blogg.se/
Postat av: Josefin (NAILSCHOOL)

SVAR:

Tackar tackar! Ock tack för tipset PSF! Jag har faktiskt tänkt att börja med videor ibland istället för bilder ^^ Ska bli skoj, så fortsätt gärna att kolla in bloggen :D

Kram Josefin

2012-01-19 @ 08:51:19
URL: http://nailschool.blogg.se/
Postat av: TVD

Ett Vampire Diaries fan??

På min nystartade fan-blogg så hittar du de senaste videosarna och bilderna! Välkommen in för att fan-girla :D

2012-01-19 @ 09:04:23
URL: http://fortvdfans.blogg.se/
Postat av: julia

Du ar fantastisk, och så lik mig. Jag har nästan gjort alla som duchar gjort med. Jatte duktig ar du!!!

Hur gammal ar du? Vad heter du?::))))

Puss!

2012-01-19 @ 14:23:31
Postat av: Karin

Såg denna blogg i Frida tidningen, jätte bra! Kanske ska göra sånna där cupcakes naglar. :)

2012-01-19 @ 17:38:26
Postat av: Hanna

såg att du bloggade när jag läste Frida :)

jag har försökt gör endel av dem här men när man ska göra smala streck blir det fult, har du tips ? <3

2012-01-19 @ 20:25:29
Postat av: Frida igen^^

Hej, superfin blogg, läste om den i Frida och du är verkligen 7kt duktig! Jag biter på naglarna men om man målar dom såhär så borde jag inte bita på dem..



Bye!



P.s Kolla gärna in min blogg d.s

2012-01-20 @ 11:20:19
URL: http://linneamolin.bubbleroom.se
Postat av: Josefin (NAILSCHOOL)

SVAR:



Julia- Vad roligt och tack så mycket! Jag är 16 år och heter Josefin :)



Karin- Ja gör det! :D



Hanna- Det är ju rätt svårt att göra smala streck. Här kommer lite tips! För att vara stadig på handen så ska du ha armbågarna i bordet. Nageln du ska måla på lägger du på bordet. Jag använder nagellack med smala penslar som jag köpt på ebay (kolla det blogginlägget). Om du inte vill investera i det så funkar pandpetare/nål oxå jättebra! :D



Frida igen^^- Tackar tackar! Nagelbitande kan verkligen vara ett problem! Men som du säger så blir det lättare när man har snygga naglar, för vill man ju inte försöra dem! ^^ Fin blogg du har btw! :)

2012-01-20 @ 12:44:06
URL: http://nailschool.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Såg din blogg i Frida ^^

Jätte fin :)

2012-01-22 @ 16:33:35
Postat av: saga

hej jag är ett stort justin bieber fan kan du göra några justin bieber naglar ps jag älskar din blogg och jag tipsar minna venner om dena super häftiga blogg

2012-03-18 @ 14:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0