Marble Nails

En läsare tipsade mig om att göra video inlägg där jag visar hur jag gör! Och det tyckte jag är en jättebra idé, så jag filmade igår när jag målade naglarna... trodde jag iaf. Det visade sig att kameran hade dött efter en stund och jag fick bara med början :( Så det blir ingen film den här gången, men nästa gång ska jag ladda batterierna ordentligt! :D

Det här behövs iaf till den här designen:
1 nagellack i vilken färg som helst. Den kommer användas underst. Jag har marinblå
2 nagellack i matchande färger (den ena ska vara lik basfärgen) Jag har ett lila och ett vitt, båda skimmrande
genomskinligt överlack
1 litet glas
någon slags sticka, typ tandpetare, pinne eller något liknande
Mina nagellack från vänster till höger:
Lila från O.P.I
Marine Blue från Mavala
Vitt skimmrande (minns inte varifrån)
Genomskinligt från Depend

Här finns instruktioner för HUR man gör denna design!

Resultat:
Good Luck Everyone!!! :D <3

Kommentarer
Postat av: Emily

Coola :) kika gärna in på min blogg :) <3

2012-01-20 @ 17:43:01
URL: http://emmabells.bloggplatsen.se
Postat av: Tindra

Hej! <3



Jag målar själv naglarna väldigt ofta och är noggrann och jag tycker att dina naglar ofta är helt fantastiska och din blogg likaså! Jag har fått massa inspiration här i från och är sugen på att måla naglarna just precis nuu! ;D



Jätte häftigt! Det här blir nog en blogg jag kommer att följa! Längtar redan till nästa lektion! ;)



Jag tycker bara dina "marble nails" inte riktigt ser så här jätte tydliga ut med ringarna eller vad man ska kalla det, men jag har bara kollat på många yt-filmer och bilder på google så vad vet jag?! Det kanske är suuuper svårt! Jag tyckte ändå de blev jätte fina! <3



Tusen tack för inspirationen! <3

2012-01-20 @ 19:05:46
Postat av: Maja

Hej ! Älskar att måla naglar fast jag inte är så bra på det men nu när jag följer din blogg så tror jag att det blir en stor förendring // Maja

2012-01-21 @ 13:15:15
URL: http://majjiissww.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Kollar din blogg varje dag! Jag får väldigt mycket insperation! :-)



En fråga:



Undrar om du kan göra något änklare, för en liten nybörjare?



//Amanda



PS! Kolla min blogg: Amanda-coolt.blogspot.com

2012-01-21 @ 14:04:29
URL: http://Amanda-coolt.blogspot.com
Postat av: Mikaela forslund

Din blogg är grym man blir så inspererad tack för alla tips ska tipsa alla om din blogg ( såg dig i Frida ) <3

2012-01-21 @ 14:47:08
Postat av: den där tjejen

Hej !! såg att du hade skrivit in till Frida om din blogg o jag är så sjukt tacksam för att du gjorde det, har lärt mig otroligt mycket av att läsa din blogg! Älskar att måla naglarna men har dålig fantasi och är inte så duktig, men nu har jag massor av insperation från din blogg ! :) stort tack :D

2012-01-22 @ 15:16:01
Postat av: Anonym

jvrbvjtubtujnbbn

2012-01-22 @ 16:29:24
Postat av: M

Jättecool blogg! :) skulle du kunna testa att göra "vinternaglar" typ snöflingor eller liknande?

2012-01-23 @ 22:29:08
Postat av: A.

När du gör dom här naglarna på bilder, använder du bara vatten eller är det något mer i vattnet ? för när jag testade så spred sig nagellacket inte överhuvud taget utan låg i en liten klump vid sidan eller på botten och när jag försökte dra i den gick det inte, för då följde hela "hinnan" med och klumpade ihop sig. Hur kan jag göra för att det ska bli bättre ? VÄLDIGT tacksam för svar !! :D

2012-01-24 @ 15:36:55
Postat av: Alice

Wow jätte fint! Kommer absolut testa en dag! <3



Kika förresten gärna in på min blogg! ;D eszterkotten.blogg.se

2012-01-24 @ 21:10:17
URL: http://tomaten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej!

Hittade hit tack vare tidningen FRIDA. Gud vad roligt de är att följa dina inlägg, blir så inspirerad:)

Jag älskar att måla naglarna i massa olika o coola färger, jag har dock aldrig gjort mönster, vilket jag definitivt ska börja med nu. Ser framemot att börja designa redan nu!

Kommer definitivt börja följa din blogg, för att få fler roliga tips!

Har tre absoluta favoriter som jag absolut ska testa o de är de englandsmönstarde, usa-mönstrade och cupcakesen:D



Kraam

2012-01-25 @ 14:57:13
Postat av: Lotten

Hej! Jag skulle tycka att det vore jättecoolt om du kunde göra typ ''snönaglar'' med snöflingor typ :)

2012-01-25 @ 21:23:06
Postat av: Julia

Jag följer din blogg varje dag! Jag får väldigt mycket insperation. Jag skulle tycka det var väldigt interssant att du målade mer olika fransk menikyr. (:

2012-01-26 @ 16:05:45
URL: http://endreskolfreak.se
Postat av: sofia

2012-01-26 @ 16:57:59
Postat av: sofia

fin blogg! Gillar den verkligen, blir bara sugen på att måla mina naglar.. haha, as bra tips o de du ger! :D



kram :)

2012-01-26 @ 16:59:16
URL: http://sophiiaa.blogg.se/
Postat av: Josefin (NAILSCHOOL)

SVAR:



Tack allesammans! Ni kan inte förstå hur glad jag blir när jag läser allt fint ni har skrivit! :D <3<3<3



Här kommer lite svara på några frågor ni ställde:

A.- Jag använder bara helt vanligt kranvatten. Detsamma hände mig i början. Först sjönk droppen bara ner till botten av glaset, men sen efter typ den tredje droppen så stannade den vid ytan och flöt liksom ut. Jag vet inte riktigt vad det beror på men har en idé om att man ska hålla penseln så nära vattenytan innan droppen faller. Lycka till!



Snöflingor/vinterdesign kan mycket väl dyka upp snart på bloggen! Så håll utkik! :D <3

2012-01-27 @ 17:26:19
URL: http://nailschool.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jätte bra blogg! Och du målar verkligen fint :)

2012-01-27 @ 18:07:42
URL: http://www.aamaaandaas.devote.se/
Postat av: Jessica

Jättebra blogg! Men ag undrar följande hon i videon på youtube hade til slut något tejp på nageln, kan man använda vanligt tejp eller måste de vara något specielt? Var kan man isåfall köpa det?

2012-01-27 @ 18:59:24
Postat av: A.

Svar till Jessica ^^

Jag såg en av hennes videor där hon faktiskt visade hur hon tejpade sina naglar. Hon använder vanlig tejp, så det går bra med vilken tejp som helst nästan :)

2012-01-27 @ 22:50:37
Postat av: Jessica

Tack A för svar jag skall genast testa :)

2012-01-28 @ 09:38:26
Postat av: Anonym

Hej jag är ett jäte stort fan av din blogg och jag vill jätte gjärna göra någon av ddina desaigns men det e det att jag inte har så longa naglar så det ser jätte konstigt utt, så kann du kanske göra något som man kan ha fast man har korta naglar snälla (^.^)

2012-01-28 @ 13:43:09
Postat av: Lovephoto

Hej! Jag läste i FRIDA tidnigen och så din blogg, jag tänkte att det var lite intresant att få veta lite hur man kan göra fina, coola osv naglar. Jag kommer värkligen följa denna blogg och härmas lite men naglar och lite så! Gå också in på min blogg och kolla lite! :) Kramar Lina!

2012-01-28 @ 16:01:37
URL: http://www.lovephoto.devote.se
Postat av: Amanda

såg dig i frida, grymt snygga naglar ju! :D

2012-01-28 @ 20:41:56
URL: http://amandafoto.webblogg.se/
Postat av: S A R A

duktig du är! :)

2012-01-29 @ 10:02:42
URL: http://ssaralu.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag är jätte otålig när kommer vinter nail arten??? Tacksam för svar:)

2012-01-29 @ 18:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0