Peace & Love

Imorgon drar jag till Peace & Love festivalen så då måste jag självklart ha passande naglar! hehe X)
Men du kan självklart göra mina P&L naglar, även fast du inte ska dit! Dem är ju sommriga ändå ;)
 
Gör så här:
Steg 1: Måla naglarna i lite olika färger (spelar egentligen ingen roll vilka, bara tummen är vit!)
Steg 2:
Tummen- Regnbåge!! Börja med att måla en blå båge över tumnageln. gör sen en grön båge precis intill det blåa. Fortsätt på samma sätt med gul, orange och rött tills regenbågen är klar!
TIPS!!
Det kan vara pilligt att gör strecken så smala. Jag använde en knappnål som jag doppade i nagellack och målade med! Ta vad du hittar hemma. Det kan vara en tandpetare eller grillpinne..
 
Pekfingret- Gör först en rund cirkel med svart färg. Dra ett streck rakt ner genom cirkeln och sedan två streck från mitten, snett ner mot kanterna (se bild).
 
Långfingret- Och tecken är kluriga! Jag fick kolla upp på google hur dem ser ut för jag råkar alltida göra dem spegelvända, hehe ^^ Men nu blev det rätt och jag kan inte beskriva hur man gör den bättre än så här: kolla bilden! ;)
 
Ringfingret- Hjärta, ja du vet säkert hur sånna ser ut!
Lillfingret- Här kan man göra lite vad man vill. Först tänkte jag göra två moln men sen så blev det noter istället eftersom det kommer vara mycket musik på festivalen ^^
Ja, då var det klart!!!
Good luck bitcheeees! ;D <3

Kommentarer
Postat av: Marica

Fina! :)

Svar: Tack! :)
Josefin Jakobik

2012-06-24 @ 23:20:16
URL: http://myhrans.devote.se
Postat av: Julia

Verkligen snygga!! Snälla snälla kan du göra hungerspelen naglar???

Svar: Bra ide! Det kanske jag ska göra... :)
Josefin Jakobik

2012-06-26 @ 14:53:48
Postat av: Lina

Hej! jag upptäckte din blogg när jag läste en fridatidning och jag bara älskar din blogg!

Man får så hiimla mycket insperation, så fortsätt på samma sätt! :D ♥

Svar: Tack, super kul att höra! ^^
Josefin Jakobik

2012-07-03 @ 18:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0