Colorful shade

Det här är en enkel design som alla kan göra hemma! Det tar bara 10 min och så är du klar! :D
 
Du behöver:
(+ överlack)
 
Gör så här:
Måla först alla naglar rosa (eller den färg som du vill ha överst på nageln!)
Ta en droppe nagellack av varje färg och lägg bredvid varanda på ett papper, så här:
Använd något spetsigt, tex en tandpetare eller någon annat föremål, och smeta ut området mellan färgerna. Du ska få en mjuk övergång (se bilden nedan)
Ta en svamp och doppa i färgen på pappret.
Dutta sen färgen på svampen på nageln så här:
Nu ska naglarna ungefär se ut såhär:
Övergången mellan rosa och blått ska vara "mjuk" och man ska kunna se det lila emellan! Nu kan man eventuellt dutta ännu en ång, men nu bara med blått längst ner på nageln.
Ta nu bort det nagellack som kommit utanför nageln med en tops!
Efter det är det bara ett överlack som fattas och sen är dina naglar klara! :D
Lycka till brudar! :) <3
 

Kommentarer
Postat av: Marica

Jättesnyggt! :)

2012-10-13 @ 11:03:44
URL: http://myhrans.devote.se
Postat av: Ebba

Hej!

JAg bara undra, brukar du tittar på videos för att få insperation hur du ska måla? Och i så fall vem kolla du på då?

Svar: Ja, ibland kollar jag på you-tube och tror jag att "cutepolish" gör dem bästa videos. Men oftast kollar jag bara på bilder! :)
Josefin Jakobik

2012-10-13 @ 13:26:12
URL: http://www.lifewithebba.blogspot.com
Postat av: Erica

Kan du gör någon höst design? :D
Och sen vet du något som man kan köpa som stärker naglarna, tänkte att du borde veta! Vill ha tjockare naglar mina går av hela tiden och då blir de inte lika roligt att måla dom.. :/

Kram! ❤

Svar: Man behöver egentligen inte köpa något dyrt superlack som inte ens funkar! Sköt bara om dina naglar: ha vantar när det är kallt ute, använd diskvantar om du diskar och smörj in händerna med handkräm minst en gång om dagen! För att skydda dina naglar från att gå av så kan du bara ha ett genomskinligt lack! :) Hoppas det hjälper dig! :)
Josefin Jakobik

2012-10-13 @ 23:48:54
Postat av: sara

fint, har kommer ett önskemål just nu är Williams lista väldigt populärt, även jag älskar det, så skulle du kunna göra en design med Williams lista <3

2012-10-21 @ 20:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0