Lovely & cute

De sötaste naglarna på länge med cupcake, rosor, prickar och ränder! En färgklick i snökaoset ;D

Jag började med att måla en nagel mintgrön, en ljusrosa, en aprikos färgad och en ljusbrun. Ringfingret målade jag halva nageln i ljusrosa färg.Sen gjorde jag vita prickar på den gröna och den bruna nagel, och vita ränder på den aprikosfärgade nageln.Med aprikosfärgat lack gjorde jag lite större prickar på den ljusrosa nageln. Det är liksom "grunden" till rosorna.På ringfingret tog jag mörkrosa färg och drog några ränder ovanpå det ljusrosa. Nu tar jag även den mörkrosa färgen för att fylla i rosorna. Det behöver inte vara så noga, det är bara att kladda måla lita runt om aprikos-pricken och lite inuti ;) Sen tar jag chokladbrun färg och målar som ett täcke över cupcake-formen. Det sista steget är att dutta små ljusrosa prickar på choklad-cupcaken och en stor prick på toppen!

Lycka till! <3

 

En till bild :)

P.S. Hitta liknande designer här i bloggen eller på min instagram @josefinja


Kommentarer
Postat av: Frida

Hur gjorde du dem?? Undrar väldigt mycket. Kramar från Frida

2013-01-16 @ 16:17:02
URL: http://twocupcakes.blogg.se
Postat av: Marica

Så söta!

2013-01-16 @ 22:38:57
URL: http://myhrans.devote.se
Postat av: Anonym

Fota steg för steg! Man kan ju inte göra naglarna annars.....

2013-01-20 @ 16:11:36
Postat av: Moa

Jättegulliga naglar, kan du göra någon sorts naglar som jag kan ha när jag komfimeras?Det skulle vara jättesnällt

2013-01-20 @ 19:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0