Cherry Blossom

Du behöver följande:
Från vänster till höger
1. Muddy Water från Isa Dora
2. Vitt från Depend
3. Rosa från H&M
4. Bellas Choice från H&M

Så här gör du:
1. Måla två lager med en blå/grön nyans.
2. För att göra grenarna använder du brun färg. Dra lite krokiga streck för grenar är aldrig spikraka, och så delar du upp strecken som att grenen delar sig (se bilden)
3. Måla 1-2 blommor med vit färg på varje nagel. Ett tips är att först göra 5 vita prickar som sitter ihop i en cirkel.
4. På samma sätt gör du det rosa i mitten av blommorna!
RESULTAT:
Lycka till!!!
/Jossan <3

Kommentarer
Postat av: olivia

Love it! en fråga: vad anänder du för att måla de små detaljerna? borsten i nagellacket är ju jättetjock! kram

2012-01-18 @ 21:01:57
URL: http://www.liveinphoto.devote.se
Postat av: Josefin (NAILSCHOOL)

I den här designen har jag faktiskt använt de "tjocka" penslarna som hör till nagellacken. Det går bra om man inte tar så mkt färg på pneseln och lixom bara snuddar nageln när man ska måla. Det kan vara pillrigt, särskilt om man inte gjort det förut.



Annars brukar jag använda mina lack med smala penslar. Köpte ett gäng med sånna från Ebay (du kan se det inlägget jag skrev mer om det.) Ett annat tips är att ta en tandpetare eller nål. Då doppar man den i färgen och sen målar! :D



Hoppas su blev nöjd med svaren! :) <3

2012-01-19 @ 08:36:25
URL: http://nailschool.blogg.se/
Postat av: mellina

finna naglar :D





2012-01-20 @ 21:16:23
URL: /http://mellinas.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0