Ugglor

Nu är hsten här och då passar dem här små sta uglorna perfekt!

Gör så här:
1. Måla alla naglar helt ljusblåa.
2. Dra ett streck med brun färg rätt så långt ut på nageltippen. Asluta änden på pinnen (på pekfingret och lillfingret) med att grenen delar sig lite (se bilden under).
3. Måla ugglornas kroppar med tå olika nyanser a en färg, så här:
4. Dutta små ljus lila och mörklila prickar på tummen, så här:
5. Ge dem små ugglorna ingar, ben, ftter och några prickar på magen.
6. Dutta 2 stora gula prickar som ögon och måla en liten gul näbb under!
7. Fyll i ögonen med först en svart prick och sen en liten liten vit prick i ena hörnet av ögat!
 
Avsluta med ett topplack för att det ska hålla längre! Så är det klart! 
 
Good Luck everyone!! :D xoxo

Kommentarer
Postat av: Marica

Åh så fint!

2012-10-25 @ 16:05:40
URL: http://myhrans.devote.se
Postat av: Åsa

Snyggt! :D

2012-10-25 @ 17:40:20
URL: http://foreeveermee.blogg.se
Postat av: Amanda

Jätte fina! ;) Kolla gärna in min blogg i de senaste inläggen. Där finns det en bild på en nageldesign som jag gjort. Du får gärna visa den på din blogg, och göra om den. Exakt som du vill!

//Amanda

2012-10-27 @ 15:53:09
URL: http://Amanda-coolt.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad söta! Varifrån har du köpt det mint-gröna lacket ifrån? För den är ju så fin! :) :)

Svar: Den är från Viva La Vida eller vad det heter ^^
Josefin Jakobik

2012-11-11 @ 13:13:04
Postat av: Andre

Hej jätte fin blogg, jag får mycket inspiration. Själv målar jag både mina och andras naglar. Har gjort dom här ugglorna o det blev väldigt fint! Använder du dooting Nails eller vad det heter eller vad använder du? Jag använder tandpetare, haha det går, det blir faktiskt jätte fint. Ska göra cupcake naglarna imorgon! :) Kan du lägga ut naglar ännu oftare? Asså ingen press jag menar verkligen inte då!! Bara att mär jag går in hör så är det samma hela tiden tycker jag.. =) Vad heter du?

2013-02-06 @ 20:51:52
Postat av: Andrea

Hej det var bag som skrev kommentaren där uppe..och asså hehe jag heter Andrea..inte Andre

2013-02-06 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0